Välkomna till vår värld!

tisdag 28 maj 2013

För mycket regn och för lite motivation

Skulle ju ha tävlat i söndags men det blev inte så. Det öste ner och istället för att se möjligheter så såg jag bara problem. Det är lätt det där ibland. Den näststörsta anledningen till att det inte blev någon tävling var att jag hade sett framemot att det skulle bli Maddies första hundtävling och såg vår lilla familj (jag, sambo, Maddie, Twizzt och Stella) ha en mysdag i hundens tecken men med allt regn så insåg jag att sambo hade fått sitta inne i klubbstugan med Maddie medan jag svor över regnet. Den största anledningen var att Twizzt inte riktigt var sig själv och då är det verkligen inte lönt.

Så, nu kör vi på lördag istället. Vi kan skyltarna så att vi borde få ett godkänt resultat men min rädsla är ju att Twizzt får black out och tar ett ärevarv. Tyvärr kan detta hända och ännu mer tyvärr är att jag inte har en aning om hur jag ska träna bort det. Det är som att hon glömmer bort sig själv. När hon kommer på det, kommer hon och är fit for fight igen. Tips?

Må väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar